L’Ara i Aquí engega la dinovena temporada als matins de RNA renovant el compromís d’oferir ràdio de proximitat i amb vocació i convicció de servei públic. Compromís que es plasma en la voluntat de compartir des d'aquesta nova temporada 6 hores diàries al servei de l’oient amb informació, opinió, entreteniment, seccions, actualitat, convidats i col·laboradors. Fidels al nom del programa, estarem pendents de tot el que passa “Ara”, en el nostre entorn temporal, i “Aquí”, situant Andorra com a eix central d’interès. Arrencarem al punt de les 7h amb un tram dedicat a la informació i els serveis, fins el moment de “El Cafè de l’Ara i Aquí”, l’espai amb entrevistes i tertúlies amb protagonistes d’actualitat. I després, un munt de possibilitats amb experts en temes de caire molt divers, fins el punt de les 13h.
En els darrers minuts del programa, l'últim dels espais 'Xarxes' de la temporada, amb la Pilar Zúñiga. Ens ha comentat algunes de les informacions que parlaven de novetats a Facebook, Whatsapp, Instagram, Google, etc
Heu sentit a parlar de l'anomenada síndrome FOMO? Sabeu que l'expressió es correspon a unes sigles en anglès? És el Fear of missing out, la por a perdre's alguna cosa a internet o les xarxes socials. Pareu atenció als que ens ha explicat la Pilar Zúñiga a l'espai 'Xarxes'.
La Pilar Zúñiga ens ha comentat alguns consells ('tips', en anglès) per a una millor gestió i utilització de xarxes socials com Facebook, Twitter i Instagram.
La Pilar Zúñiga reflexiona a l'espai 'Xarxes' sobre el suposat compromís de Mark Zuckerberg, el creador de Facebook, contra la desinformació i les notícies falses. La nostra col·laboradora ho fa a partir de les valoracions que, sobre el tema, ha fet el publicista Hugo Saez.
La Pilar Zúñiga ha visitat el programa amb el seu espai 'Xarxes'. Eens ha comentat dos articles molt interessants, un de l'Hugo Sáez i un altre de l'Ana Aldea, on és parla de la importància de l'atenció, com a eina de captació de clics i de tot el que en deriva.
Amb la Pilar Zúñiga avui hem parlat de l'hàbit de llegir, de les noves formes de lectura i d'algunes xarxes socials que tracten el tema amb milions de seguidors.
Tik tok és la primera xarxa social xinesa (allà es coneix com Douyin) que trenca fronteres, amb el millor d'Instagram, Facebook i Twitter de manera que pugui captar els més joves. És l'aplicació de moda en aquests temps, on els usuaris poden gravar i pujar vídeos de curta durada, al voltant de 15 segons, amb els seus mòbils.
Hem arribat al final del programa amb la Pilar Zúñiga i l'espai 'Xarxes'. Avui ha volgut parlar dels missatges de veu i d'aplicacions que tenen el so com a protagonista.
Al primer espai de la temporada de la Pilar Zúñiga hem parlat de la tecnologia que a hores d'ara forma part de la nostra vida i del col·lectiu de la gent gran.
Amb la Pilar Zúñiga hem arribat al final del programa amb l'espai 'Xarxes'. Hem parlat de l'aplicació Tik Tok, de l'app de Whatsapp per a Ipad, i del sistema RCS, l'hereu del SMS.
La Pilar Zúñiga ens ha parlat avui de WT.Social, la xarxa social que ha impulsat el creador de la Wikipedia, Jimmy Wales, fart de la deriva que han agafat Facebook i Twitter.
Quan acaba l'any hi ha un munt de reculls i rànquings que es fan públics i el món de les xarxes socials i la tecnologia no se n'escapen. Amb la Pilar Zúñiga n'hem comentat avui alguns.
La Pilar Zúñiga ens acosta les novetats entorn al món Twitter. entre les més destacades, limitar qui podrà respondre els nostres tweets i les estratègies per combatre les "fake news".
La nostra experta en xarxes socials Pilar Zúñiga ens ha explicat les novetats que ja ha llançat Twitter i hem fet un ràpid repàs per aquelles aplicacions que ens facilitaran la vida durant els mesos d’estiu.
La col·laboradora Carla Aguilar ens parla de les novetats que presenta l'entorn Instagram que obre les portes als més joves. Alhora, ens proposa un seguit de perfils molt interessants, com ara, Malala Fund, Teta y teta, Project Zero, Pop Science, The dad lab o Divertribu.
Els algoritmes a les xarxes socials són els encarregats d'anar recopilant la informació que anem deixant nosaltres com a usuaris perquè ens ofereixen productes ajustats als nostres gustos. De fet, Instagram ja ha anat perfeccionant el tema introduïnt aspectes SEO. Avui amb la Carla Aguilar ho repassem tot plegat.