MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 12º

El Temps Darrera previsió

El 39% de les reclamacions que ha rebut l'ACU el 2019 estan relacionades amb l'habitatge

www.andorradifusio.ad

El 39% de les gairebé 600 queixes que ha rebut l'Associació de Consumidors i Usuaris el passat 2019 giren al voltant del sector de l'habitatge. L'ACU també ha registrat queixes relacionades amb el sector bancari. A tall d'exemple han constatat queixes del cobrament de comissions bancàries per valor de fins a 3.000 €.

231 persones s'han dirigit a l'Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) per presentar queixes al voltant de problemàtiques sobre l'habitatge. Aquestes serien: el preu del lloguer, renovacions forçoses de contractes d'arrendament, els dipòsits de garantia i altres aspectes que estaven fora de l'actual legislació.

En alguna ocasió l'ACU ha hagut de dirigir-se  a algun propietari que no estava aplicant la pròrroga obligatòria instaurada pel Govern. Per la qual cosa l'associació considera que hi ha hagut manca d'informació en aquest aspecte. També denuncia la poca professionalitat al seu parer d'algunes agències immobiliàries que gestionarien malament les despeses dels llogaters arribant a cometre errors evidents en els càlculs d'alguns consums.

Pel que fa al sector del comerç aquest representa el 21% de les queixes que han rebut el 2019. La major part de les reclamacions, 120, han estat presentades per visitants al Principat. El 12% de les queixes presentades pels ciutadans en la seva majoria, el 91%, residents al país o nacionals, tenen a veure amb el sector bancari i les assegurances. Afirmen que en alguns casos s'han arribat a cobrar fins a 3.000 € en comissions de manteniment del compte bancari.

En aquest àmbit s'han recollit reclamacions de treballadors als qui se'ls ha obligat a obrir un compte amb una entitat financera, fet que en algunes ocasions ha creat tensió entre assalariat i empresari.

Informa: Sílvia Mestre