MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 20º

El Temps Darrera previsió

Andorra Turisme invertirà 3,4 milions d’euros en una campanya d'estiu "potent" per promocionar el país a Europa

www.andorradifusio.ad

S'invertiran 3,4 milions d'euros en la campanya de turisme d'aquest estiu. La gran diferència respecte l'anterior és que es farà a sis països europeus més que l'any passat, quan només es va poder desenvolupar a França i Espanya. Andorra Turisme ha informat que la campanya s'adaptarà a la situació sanitària i que el concepte creatiu serà "si vols canviar d'aire, fes-ho en un aire en condicions".

Els 3,4 milions d’euros que s'invertiran en la campanya publicitària de la temporada d'estiu suposen gairebé 2 milions més que l’any passat. Aquest divendres mateix  ja començarà la difusió en mitjans d'alguns països europeus. A Catalunya, València i l'Aragó començarà el 27 d'abril; a França, el 4 de maig, i a la resta d'Espanya, el dia 11.

En concret, aquest any es promocionarà Andorra al Regne Unit, Irlanda, els Països Baixos, Bèlgica, Alemanya, Itàlia, Espanya i França. L’objectiu és recuperar l’activitat turística després de la primavera i d'haver tingut una temporada d'hivern catastròfica, segons ha destacat la ministra, Verònica CanalsAnticipa "cert proteccionisme en els diferents països perquè tothom voldrà que el consum sigui local, com l'estiu passat",  però creu que al mateix temps "la gent tindrà ganes de poder viatjar". Per aquest motiu, diu, "s'ha de comunicar abans i utilitzar esdeveniments com el Tour".

L'estratègia posarà el focus en els esdeveniments de caràcter esportiu i cultural com el Tour, l'Ironman, l'Andorra Mountain Music i el Jambo, que se celebrarà el mes de juny, quan no hi ha una activitat turística molt elevada.

El director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha destacat que són un punt d'atracció, que a més, afavoriran les pernoctacions. Tot i això, també es treballarà per tenir un producte turístic variat que ressalti les destinacions de natura i de country break, potenciant la marca Andorra. "Estem competint amb destinacions Top mundials i això és un privilegi", ha indicat.

La campanya, que des de l'entitat destaquen que és la més potent de la història, es podria allargar també a l'agost i el setembre, sempre en funció de l'evolució de la situació sanitària. De fet, la campanya serà en tot moment flexible en funció de com es reactivi el turisme a la resta de països. Canals ha destacat que s'estudia amb el ministeri d'Afers Exteriors.

Informa: Judith Sáez
Imatges: Arxiu RTVA
Imatges cedides: Andorra Turisme