MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 22º

El Temps Darrera previsió

Poca afluència al Servei de Tràmits a la tarda, tot i la satisfacció dels usuaris

www.andorradifusio.ad
El servei de tràmits del Govern atén cada any al voltant de 100.000 casos, la qual cosa no ha impedit que, en general, sigui un departament amb una bona valoració per part dels usuaris. Tot i això, l’Executiu va decidir ampliar-ne l’horari d’atenció, amb una prova pilot, i continua desenvolupant el servei en línia perquè les gestions no siguin més que un pur tràmit.
Cinc de la tarda al Servei de Tràmits, habitualment l’hora de tancament, tot i que des de fa un mes s’ha ampliat fins a les 7. Hi ha poca afluència, perquè poca gent coneix la novetat. No obstant això, qui se n’aprofita ho agraeix.

El nou horari és una mesura de la prova pilot que estudia si existeix la necessitat per poder fer els tràmits a la tarda, però no és l’única.

És el cas de les renovacions de passaports o permisos de conduir, els tràmits més freqüents, amb gairebé 14.000 atencions a l’any. També hi ha els pics anuals pels forfets o el transport escolar, que aviat ja no caldrà fer-los en persona.

Els dotze treballadors d’atenció de l’edifici administratiu del Govern i els tres del Prat del Rull atenen cada any 100.000 tràmits, amb un temps d’espera mitjà de 3 o 4 minuts i de no més de 12 minuts en el moment de màxima afluència, al migdia.

Informa / Imatges: Jordi Domingo