MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 12º

El Temps Darrera previsió

Institut de música

Institut de música: Temporada 2014-2015

Amb més de 30 anys d’experiència, l’Institut de Música s’ha consolidat com el centre musical de referència al Principat. El seu ampli i variat cos docent permet al ciutadà adquirir una formació de nivell professional en qualsevol de les especialitats instrumentals que s’imparteixen.

Mitjançant aquest canal i a través dels diferents capítols que l’integren, es pot gaudir d’una selecció musical variada, ja sigui en la vessant instrumental – solistes, duos, trios i conjunts instrumentals varis -, com d’estil musical. Tot i la joventut dels alumnes participants, la qualitat musical reflecteix el treball pedagògic del centre: un producte i servei íntegrament nacional.

Aquest any el programa arriba a la seva quarta temporada. Cada setmana al blog us ampliem els continguts del programa amb la informació i fotografies dels rodatges. 

 

Institut de Música - Barroc italià

Institut de Música - Barroc italià

En aquest primer capítol escoltareu músiques del més famós representant del barroc italià, el compositor Antonio Vivaldi, que va viure a cavall entre els segles XVII i XVIII a la Repubblica veneciana. Va ser famós com a compositor de concerts, uns 600 per a tot tipus d’instrument, i d’òperes, una quarantena, de les quals moltes encara per enllestir. Escoltarem les interpretacions d'Ia Robert, Toni Gibert, Jordi Albelda i Míriam Manubens. Us ampliem la informació al nostre blog.

Coneixem l'Ia Robert

Coneixem l'Ia Robert

L'Ia Robert és una de les intèrprets que veureu en aquest primer episodi dedicat al barroc italià. Porta 7 anys a l'Institut de Música i toca la flauta travessera. Li agrada esquiar, dibuixar i llegir i vol ser investigadora de teixits humans.

Coneixem Jordi Albelda

Coneixem Jordi Albelda

El Jordi Albelda és alumne de violoncel, té 12 anys, fa música des dels 4 i en porta 5 estudiant a l'Institut de Música i li agrada el bàsquet. Desitja poder tocar de manera professional. 

Institut de Música - Barroc alemany

Institut de Música - Barroc alemany

En aquest segon capítol escoltareu la música de diferents compositors, tots pertanyents a l’anomenat barroc alemany, que van viure entre el final del segle XVII i la primera meitat del XVIII. De fet dos d’ells, Johann Sebastian Bach i Georg Friederich Händel, van néixer el mateix any, el 1785. Els intèrprets són: Marta Ferreira, Guillem Aldosa, Toni Gibert I el grup de violes de L’IM. Podeu saber-ne més al blog.

Institut de Música - Style galant Rococó

Institut de Música - Style galant Rococó

En aquest capítol escoltem dues mostres d’un dels períodes més curts però més emocionants de la Història de la Música: aquella trentena d’anys que, al final del s.XVIII delimiten la transició entre el Barroc i el Classicisme. I ho fem amb dues obres de dos dels fills del gran J.S.Bach. Els intèrprets són Elisabeth Downes, Míriam Manubens, Perancha Domingo i Jordi Gendra. Podeu saber-ne més al nostre blog

Coneixem la Perancha Domingo

Coneixem la Perancha Domingo

La Perancha toca la flauta travessera. Va néixer a València però viu a Andorra des dels 5 anys i toca la flauta des dels 10. Però també és una gran amant del rock i té un grup amb alguns companys de l'Institut de Música que es diu Ricochet. Els veureu actuar en un dels capítols d'aquesta temporada! 

Institut de Música - Classicisme

Institut de Música - Classicisme

A què li diem classicisme? A la música feta a Viena a les acaballes del segle XVIII? A la música que sonava als palaus neoclàssics de mitjans de segle? Per fer-ho fàcil contestarem afirmativament a la primera pregunta. La música clàssica és la que fan Haydn i Mozart. Van ser capaços de reunir totes les característiques de la música del segle XVIII i crear una música equilibrada, senzilla, basada en la lògica i en la inspiració discursiva de la melodia. Els intèrprets són  Paula Domingo, Cristina Gallart, Lara Tena, Jordi Gendra i Marta Ferreira.

Coneixem la Paula Domingo

Coneixem la Paula Domingo

La Paula toca la flauta travessera, fa tres anys que estudia a l'Institut de Música i li agrada tocar el piano, ballar, llegir i la natació perquè diu que és com estar a l'espai. 

Institut de Música - Classicisme (II)

Institut de Música - Classicisme (II)

Al capítol d'avui escoltem obres d'una nova forma d'entendre la composició musical. El classicisme. És el trencament definitiu amb el barroc  i les seves normes de composició rigoroses. La manera d'entendre la composició musical canvia definitivament cap a una vessant més objectiva, continguda en les emocions, cortesana i elegant.  Els intèrprets són: l’orquestra de l’IM dirigida per Jordi Albelda, Maria Albareda i Jordi Gendra

Coneixem la Maria Albareda

Coneixem la Maria Albareda

La Maria Albareda té 17 anys toca la flauta travessera i el violí. Toca des dels 7 o 8 anys. Li encanta la música, llegir i esquiar. De fet, li agradaria ser professora de música. 

Institut de Música - Romanticisme (I)

Institut de Música - Romanticisme (I)

En el romanticisme la música es converteix en l'expressió artística més sublim. El terme romanticisme ve de la literatura anglesa i el concepte romàntic significa quelcom salvatge i capriciós. Durant el romanticisme el sentiment prevaldrà sobre la raó. En aquest capítol, ens endinsem en la música del compositor valencià, pedagog i revolucionari de la guitarra Francesc Tàrrega. També escoltarem Beethoven, que fa la transició del classicisme al romanticisme. I finalment, composicions d’Elgar i Dvorak. Amb Marta Ferreira, Lluís Andrés, Olga Palou, Míriam Manubens i Guillem Fiñana. Per saber-ne més, podeu consultar el nostre blog

Coneixem l'Alba Coto

Coneixem l'Alba Coto

L'Alba és alumna de piano i violí. Té 12 anys i en fa 6 que toca el piano. Li agraden el ballet i la música i quan seigui gran voldria ser metgessa. 

Institut de Música - Impressionisme

Institut de Música - Impressionisme

L’impressionisme va ser un moviment musical europeu en la música clàssica sorgit a finals del segle XIX i la primera meitat del segle XX, sobretot en la música francesa, amb la necessitat dels compositors de provar noves combinacions d’instruments per tal d’aconseguir una riquesa tímbrica més gran. Dos dels principals compositors d’aquest moviment son Claude Debussy i Maurice Ravel. En aquest capítol escoltem les interpretacions d’ Eloi Pérez, Míriam Manubens i l’orquestra de l’IM dirigida per Toni Gibert.

Segle XX (I) - Primeres avantguardes -Nacionalisme

Segle XX (I) - Primeres avantguardes -Nacionalisme

París era una festa que ens segueix... assegurava Hemingway a les seves memòries pòstumes. Abans de la Gran Guerra (i entre guerres) una munió d’artistes vinguts de tot el món aterren a la ciutat més cosmopolita, esbojarrada i inspiradora de la història (amb el permís de la Nova York dels 70 i el Berlin de principis de segle XXI). Ens endinsem a la música del segle XX amb Òscar Viladrich, Rui Carlos Vaz, Indira Hotchandani, Marta Ferreira i Alba Coto.

Institut de música - Segle XX (II)

Institut de música - Segle XX (II)

En aquest capítol escoltem tres peces -totes elles de cambra- i que pertanyen a la segona meitat del segle XX.  Aquest període, principalment, es caracteritza per l’interès de molts compositors en la recerca d’una nova expressivitat musical, que donarà com a fruit un caleidoscopi enorme d’una varietat estètica i musical que fins aleshores no s’havia produït mai en la història de la música. Els intèrprets són Perancha Domingo, Míriam Manubels, Lara Tena, Andreu Falcó i Jordi Albelda.