MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 11º

El Temps Darrera previsió

La Unió Hotelera creu que s'ha d'apostar per menys ocupació, però que faci més despesa

www.andorradifusio.ad

El turisme de futur passa perquè hi hagi menys clients, però que facin una despesa més gran. És l'aposta que fa el president de la Unió Hotelera. Jordi París és optimista pel que queda d'any ja que, malgrat les males perspectives econòmiques, Andorra continua sent un destí refugi i atractiu. Ho ha dit al programa "Obert per vacances" de Ràdio Nacional.

Andorra ha d'evitar la massificació i el col·lapse i s'ha de buscar un turisme que tingui una despesa més gran. Segons Jordi París, potser no cal tenir tanta ocupació com la que hi ha ara i per això, advoca per apujar els preus. Així, es podria oferir un millor servei als clients.

"El client està disposat a pagar més, però sabem que pagar més és tenir un estàndard de qualitat de 3 estrelles, de 4 estrelles o 5 estrelles. Si els establiments poden oferir aquest servei de més qualitat, sense dubte com també hauràs de fer un desemborsament més important pel que fa a sous i salaris ho hauràs de cobrar i ho repercutiràs al client. No hi ha res de gratuït. Tot té un lligam".
Jordi París, president de la Unió Hotelera

París està convençut que els hotels d'Andorra seguiran sent atractius per als clients dels països veïns els propers mesos. I per això, es mostra optimista. "La situació conjuntural econòmica té les seves dificultats o ens diuen que té les seves dificultats de cara a aquesta tardor, però Andorra és un destí refugi. Andorra és un destí on sabem fer les coses bé." I afegeix que al Principat hi ha atractius molt importants. 

Pel que fa a la fidelització de la mà d'obra del sector, creu que no només passa per millorar el sou, sinó també per possibilitar ajuts perquè tinguin habitatge. Així considera clau que, en el futur, es treballi en el manteniment de les quotes.

Sobre l'ocupació hotelera, el president de la Unió Hotelera assegura que està sent molt bona, tot i no arribar a les xifres del 2019. Amb tot, explica que el perfil de client que més s'ha incrementat és el turista italià, alemany i holandès.

Quant a les reserves, París també ha notat com han augmentat les pernoctacions d'última hora. 

Informa: Pere Moliné
Locució: Anna Mata

Informació relacionada