MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

12º / 22º

El Temps Darrera previsió

El Consell de la gent gran d'Andorra la Vella vol recollir els neguits de la parròquia

www.andorradifusio.ad

Pioner a nivell nacional, el Consell de la gent gran d'Andorra la Vella ha celebrat la seva primera sessió. Orientar i reclamar una millor atenció cap al col·lectiu per part de l'administració és una de les propostes que tenen sobre la taula, però a partir de setembre distribuiran bústies per la parròquia per recollir més reivindicacions i debatre-les en una propera sessió a la tardor. 

La primera sessió del Consell de la gent gran d'Andorra la Vella ha estat una fita històrica segons el cònsol i una necessitat segons el col·lectiu. Un dels membres del Consell, Andreu Pedra, explica que hi havia el d'infants, però "mancava el consell de la gent gran, que també és un bon col·lectiu perquè hi ha moltes coses que hem de reivindicar".

Per exemple, a la gent gran li manca informació i orientació per part de l'administració. Des del consell els volen acompanyar, tot i reclamar que cal distingir bé el tipus d'ajuda i l'òrgan competent. Des de la seva constitució el desembre passat, ja han definit com treballaran. Es reuniran un cop al mes, però si tenen molta feina ho faran cada 15 dies.

A partir de setembre col·locaran per la parròquia diverses bústies per recollir propostes que es debatran en una propera sessió el mes de novembre, tot i que també es poden traslladar per telèfon (730 027) o per correu electrònic (consellgentgran@comuandorra.ad).

Des del comú consideren que cal tenir molt més en compte la visió del col·lectiu a l'hora de tirar endavant accions com l'adequació de carrers o la creació de nous parcs. Així ho creu el cònsol major de la capital, David Astrié. "Molts projectes que sí que necessitarien el cop d'ull del col·lectiu de la gent gran perquè no ens deixem coses que quan estan fetes és difícil corregir després".

Ja es treballa per posar en marxa també aquesta tardor un consell de joves de 12 a 18 anys per escoltar i respondre a les seves demandes. 

Informa: Laura Cugat
Imatges: David Moreno