MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

11º / 22º

El Temps Darrera previsió

Creant persones

www.andorradifusio.ad

El professorat més veterà assegura que el comportament dels infants a l'escola ha canviat molt en els darrers anys. Per això, un grup de docents del col·legi Mare Janer, amb el suport de la direcció i de l'AMPA, ha activat un projecte que va més enllà de la part acadèmica. Es tracta de premiar el bon comportament individual i col·lectiu dins i fora de l'aula.

Alumnes de primària del Janer, dividits en cinc grups amb els noms de cims andorrans interactuaran al llarg del curs i aprendran a tenir una convivència sana i constructiva. Als docents responsables del projecte Camí cap al Cim els preocupen els estàndards de comportament que tenen els alumnes.

"Parlant amb professors més antics, ens deien que (els nens) estan perdent aquesta part d'educació. La forma de demanar les coses o, fins i tot, la forma com ens comportem amb els companys. Es tracta de premiar aquestes petites accions que cada vegada, per mala sort, es veuen menys".

Alba Pla, mestra col·legi Mare Janer

La primera activitat ha servit per presentar-se i començar a fer pinya com a grup. Els alumnes celebren poder "socialitzar i conèixer a la gent". En un futur el projecte probablement s'implementarà a altres nivells, tenint en compte les particularitats de cada edat.

"Serà ideal avançar-ho cap a dalt, a secundària, perquè ja tenim un projecte de 'germà gran, germà petit' que és similar però li falta el suquet. Haurem de reconvertir (el projecte) en una altra cosa més concreta, com passa amb Camí cap al Cim".

Juan Ignacio Pérez, director pedagògic del col·legi Mare Janer

Descobrir-se un mateix és també un altre dels objectius que se suma a tot el que s'escapa dels marges d'un butlletí de qualificacions acadèmiques.

Informa: Sílvia Mestre

Imatge: Albert Refart