MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

-1º /

El Temps Darrera previsió

El grup socialdemòcrata demana garantir per llei el dret d'informació i la pluralitat dels mitjans

www.andorradifusio.ad

El grup parlamentari socialdemòcrata ha entrat a la Sindicatura una proposta d'acord relacionada amb la informació, els mitjans de comunicació i la publicitat institucional amb l'objectiu de garantir-ne la pluralitat i l'objectivitat.

En l'àmbit legislatiu es proposa encomanar al Govern un projecte de llei per garantir el dret i la llibertat d'informació. Tot plegat, tenint en compte la darrera classificació de països en relació amb la llibertat de premsa de Reporteros Sin Fornteras, en la qual es palesa que Andorra baixa dues posicions, destacant que "la relació entre el poder i els mitjans continua sent poc transparent i continua el model de vincles estrets i opacs que marquen la governança del país".

També proposa reformar el text relatiu a la ràdio i televisió públiques, recuperant el Consell de l'Audiovisual revisant-ne el funcionament, les competències i composició, basada en "professionals i tècnics vinculats al món de la comunicació, al marge de les forces polítiques i les empreses del sector".

D'altra banda, també s'exigeix a l'executiu la promoció i la garantia de la concurrència en les contractacions dels mitjans i l'elaboració d'un pla de publicitat i comunicació institucional anual. Les conselleres generals socialdemòcrates Susanna Vela i Judith Salazar han remarcat la necessitat d'establir criteris objectius i que es detalli "quines campanyes institucionals es tenen programades, en quins mitjans es difondran i amb quin pressupost". Defensen que "l'accés a la informació hauria de ser pública" per tal "que tothom pugui veure de quina manera es gasta els diners el Govern".

Els socialdemòcrates també encomanen a l'executiu un estudi d'audiències dels mitjans i la creació d'un organisme independent que assumeixi la supervisió de la informació i la publicitat que es difon. També proposen la creació d'un pla d'ajudes i mesures per als mitjans privats per compensar la forta caiguda de la inversió publicitària provocada per la pandèmia de la Covid-19.

Informa: Oliver Jaén
Imatge: Anna Romagosa