MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

16º / 22º

El Temps Darrera previsió

Més de 3 milions de visitants a l'hivern

www.andorradifusio.ad

El temps no ha acompanyat, però la temporada d'hivern ha estat tot un èxit en l'àmbit turístic. Han vingut més de tres milions de persones i cada vegada n'hi ha més que es queden a dormir. L'objectiu d'Andorra Turisme per a l'estiu és portar gent amb més poder adquisitiu. 

 

Andorra està consolidada al mercat d'hivern i cada any es registren xifres de rècord. En aquests mesos han entrat més de 3 milions de visitants, un 7% més que l'any passat. L'objectiu és reforçar que qui visiti el país hi pernocti. D'aquesta manera, els ingressos són més alts.

"Hi ha hagut al tomb de sis milions de pernoctacions durant aquests mesos i això és el que volem consolidar. Hem fet una comparativa del 2013-2014 amb el 2023-2024. Ha passat del 44% de turistes a un 56%. Al final, hem aconseguit allò que es buscava i ara penso que hem d'acabar de consolidar-nos en aquest nivell i sobretot augmentar la despesa mitjana".

Jordi Torres, ministre de Turisme i Comerç

El client espanyol continua sent predominant, però cada vegada hi ha més diversitat de procedència. De fet, el mercat global és una prioritat i un repte que s'enceta a la temporada d'estiu. 

 

"Estem canviant els mitjans, que els estem seleccionant, i la pràctica de comunicació. La qüestió dels turistes és primordial i també atreure el turista d'alt nivell adquisitiu, així com atreure nous mercats que tenen un pes important a l'estiu, perquè cada vegada veiem que hi ha la possibilitat de fer campanyes en altres països".

Betim Budzaku, director Andorra Turisme 

Amèrica és un gran objectiu. A la campanya s'hi destinen 2 milions i mig d'euros amb accions a nous països per poder arribar a nous clients amb més poder adquisitiu. També es posa de relleu la quantitat d'esdeveniments que hi ha a l'estiu. Això augmenta l'atractiu i la competitivitat del país. Destaquen el Classicand, el Cirque du Soleil, l'Andorra Mountain Music i l'Andorra Taste. 

Informa: Maria Lucena 
Imatges: Pere Besolí