MENÚ MENÚ Avui. Darrera previsió

/ 16º

El Temps Darrera previsió

La coalició d'UL es compromet a tenir la residència universitària l'any vinent

www.andorradifusio.ad

La campanya també avança a Sant Julià on es comencen a posar projectes concrets sobre la taula. Un d'ells, el de la residència universitària, que hauria d'estar enllestida l'any vinent.

El Prat Gran, la universitat i la dinamització del comerç han estat els temes del tercer dia de campanya a Sant Julià on les candidatures han començat a marcar distàncies entre propostes. 

Un exemple d'això és, justament, el Prat Gran. Si Per Sant Julià hi projectava una piscina, Desperta Laurèdia proposa una zona verda amb jocs per a totes les edats. Un espai que no quedi per sota de l'avinguda Verge de Canòlich i que pugui disposar d'un aparcament soterrani de més de dues plantes. Costaria entre 5 i 9 milions d'euros i seria una manera de donar resposta a les demandes d'aparcament sense haver de comprar o llogar un terreny privat. 

"Tenim manca d'aparcaments, d'espais verds, d'espais infantils... sabem que quan hi ha un projecte integrador a la parròquia, tothom se'n beneficia, parlem de restauració, serveis, i per tant ha de ser el revulsiu".

Sofia Cortesao, número 2 Desperta Laurèdia

La coalició d'Unió Laurediana, Demòcrates, Acció i Independents han aprofitat que es reunien amb l'UdA per parlar de la residència universitària. Un projecte que hauria de veure la llum a final de l'any vinent. I ho farà, segons Majoral, per la gestió dels últims anys i per l'acord de cessió de l'hotel Pol que posarà el jovent al centre de la parròquia. Encara falta un projecte clar, però la idea és aprofitar els 4.000 metres quadrats disponibles per fer-hi habitacions per als estudiants, un coliving per al jovent i espais polivalents com un coworking

"Estaríem parlant més aviat d'una reforma i, per tant, l'inici dels treballs hauria de ser relativament ràpid, mitjans d'any estirant-ho molt, més el temps de la construcció, que ja hi poso sis mesos. Per tant, jo crec que en el primer any hauria de ser realitat". 

Josep Majoral, número 1 UL+DA+Acció+I

De comerç ha volgut parlar Per Sant Julià que critica l'actual majoria per no haver-hi apostat prou l'últim mandat. I és que Miralles ho te clar: actualment Sant Julià està mort comercialment parlant, és una vall entre pols d'atracció com són l'Epizen i Andorra la Vella. És per això que proposa destinar-hi anualment una partida pressupostària important per tirar endavant projectes de dinamització.

"El que hem de fer és comunicar-ho. No hi ha cap comunicació que digui que aquí a Sant Julià tenim coses per fer i coses per veure. No hi ha ni una comunicació. I això és una vergonya per una ciutat que necessita que vingui la gent de fora i també la gent de dins". 

Antoni Miralles, número 1 Per Sant Julià

També creu que cal col·laborar amb Andorra Turisme per fer esdeveniments encara més importants que posin en valor la parròquia.

Informa: Òscar Serrano

Imatges: Andreij Cristancho

Parròquies